ترغب بنشر مسار تعليمي؟ اضغط هنا

يتناول البحث مفهوم ثقة العميل على الموقع الالكتروني من خلال ربطها بمبادرة العميل و مساهمته في تحسين قواعد البيانات التسويقية بما يضمن تدفق تيار من البيانات و المعلومات الحديثة و السريعة من مصادر مختلفة، و يجعل من ثقة العميل بالموقع الالكتروني هدفاً ا ستراتيجياً يضمن للمنظمة وجود قواعد بيانات محدثة باستمرار و صالحة لاتخاذ قرارات أكثر فعالية و رشداً، و بناء أفعال تسويقية أكثر نجاعة و تميزا. و خلصت الدراسة الى مجموعة من النتائج المهمة كما يلي: وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين ثقة العميل بالموقع الالكتروني و بين درجة مساهمة العميل في تحسين قواعد البيانات التسويقية. تفسر المتغيرات المستقلة المكونة لثقة العميل بالموقع الالكتروني (الإحساس بالأمان في التعامل الالكتروني، الخصوصية على الموقع الالكتروني، تصميم الموقع الالكتروني) مجتمعة 95 % من تباين المتغير التابع المتعلق بمساهمة العميل في تحسين قواعد البيانات التسويقية.
The research aims to examine the role of sales promotion techniques (free samples, coupons, discounts, competitions) in the purchase decision in Orange Mall in Latakia. Find adopted a descriptive approach, it was developed a questionnaire to gather p reliminary data for the sample items, of (170) customer, where questionnaires were distributed to them and recovered the researcher (153) to identify and complete response rate (90%). The results showed that sales promotion methods (free samples, coupons, discounts, competitions) have a positive impact on the purchase decision in Orange Mall in the city of Latakia, where explain the combined sales promotion methods accounted for 48.8% of the purchase decision. The results also show that the discounts are the most influential in making a purchase method and explains what rate (62.7%), followed by free samples and interpret (46.6%), followed by contests and explain (35.8%), followed by coupons and explain (30.6%), from ongoing changes in making a purchase decision.
mircosoft-partner

هل ترغب بارسال اشعارات عن اخر التحديثات في شمرا-اكاديميا