بحث متقدم
ترتيب حسب
فلترة حسب
الهدف: دراسة ضغط العين عند الأعمار 20 – 40 سنة و علاقته بالعمر، الجنس، الوراثة، مشعر كتلة الجسم، التدخين. المواد و الطرق: شملت الدراسة 1000 بالغا أعمارهم من 20-40 عاما ،525 ذكرا (52.45%) و الباقي إيجاب، تم قياس ضغط العين باستخدام جهاز غولدمان عند جم يع المرضى. و تم جمع بياناتهم في استمارة خاصة بالبحث. النتائج: كان متوسط ضغط العين لدى المشاركين (17.6)، كان متوسط ضغط العين لدى الذكور أعلى منه لدى الإيجاب (17.53) مقابل (16.8) ملم زئبقي. بلغ نسبة ارتفاع ضغط العين (16.8%). ازداد ضغط العين 0.5 ملم زئبقي لكل زيادة بالعمر 10 سنوات. وجد علاقة طردية بين مشعر كتلة الجسم و الضغط داخل العين. كان متوسط ضغط العين عند المدخنين أعلى (17.7 (مقابل (16.29) ملم زئبقي. كان متوسط ضغط العين أعلى عند إيجابيي القصة العائلية لارتفاع ضغط العين (18.46) مقابل (16.98) ملم زئبقي. وجد أن زيادة العمر، و الجنس الذكر، و التدخين، و القصة العائلية، هي عوامل خطر مستقلة لارتفاع ضغط العين. العامل الأهم لارتفاع ضغط العين هو التدخين.
يهدف البحث إلى التعرف على مدى إدراك مستهلكي المواد الغذائية لممارسات الغش و الخداع التسويقي في مجالات السلعة و السعر و الترويج و التوزيع, و دراسة الفروق في مستوى إدراكهم لهذه الممارسات وفق متغيرات الجنس و العمر و المؤهل العلمي. و لتحقيق أهداف البحث ت مّ بناء استبانة و توزيعها على (271) مستهلك في مدينة اللاذقية, و بعد الدراسة و التحليل تمّ التوصل إلى النتائج التالية: يدرك مستهلكي المواد الغذائية في مدينة اللاذقية ممارسات الغش و الخداع التسويقي المتعلقة بالسلعة و السعر و الترويج و التوزيع بدرجة كبيرة. لا توجد فروق جوهرية ذات دلالة معنوية بمستوى إدراك مستهلكي المواد الغذائية في مدينة اللاذقية لممارسات الغش و الخداع التسويقي وفق متغيرات الجنس و العمر. توجد فروق جوهرية ذات دلالة معنوية بمستوى إدراك مستهلكي المواد الغذائية في مدينة اللاذقية لممارسات الغش و الخداع التسويقي وفق متغير مستوى التعليم, حيث يزداد إدراك المستهلكين لهذه الممارسات في المستويات العلمية المتقدمة.
This research aims to get an idea about the situation of using the marketing strategies in Al-Kamal Co. for Agricultural Industries and its contribution in developing the level of its performance and increasing its market share. To achieve the resear ch objectives, questionnaire was devised and applied on a sample of the workers in the company. The research concluded the following results: 1- Al-Kamal Co. for Agricultural Industries tends to use strategies of uniqueness and promotion more than its aim to use strategy of concentration and distribution. 2- There are statistically significant differences between the marketing strategies (uniqueness, promotion and distribution) that are applied in the company and developing the level of its performance and increase its market share. 3- There are no statistically significant differences between the marketing strategies (concentration and distribution) that are applied in the company and developing the level of its performance and increase its market share.
This research aims to identify the range of awareness of fraud practices and deception in the areas of marketing item, price, promotion and distribution, and to study the differences in the level of awareness of these practices according to variables of gender, age and academic qualification. To achieve the objectives of the research, a questionnaire is designed and distributed to (271) consumers in Lattakia City. After deep analysis and study, the following conclusions have been reached: The consumers in Lattakia City are fully aware of fraud and deceit regarding the product, price, promotion and distribution.There are no statistically significant differences among the levels of food consumers’ awareness of the practices of fraud and deceit regarding the variables of gender and age.There are statistically significant differences in the levels of food consumers’ awareness of practices of fraud and deceit regarding the variable of academic qualification. The higher their academic qualifications are, the more the consumers are aware of these practices.
This paper deals with the role of marketing in the banking system to increase the competitiveness of the Syrian commercial banks through the study of the relationship between each of the (banking services, pricing, promotion and distribution) and inc reasing the competitiveness of these banks. As well as the study of the difference between the commercial banks in the public and private use of the elements of the marketing mix banking. The research on the descriptive approach, and included the research community all employees in commercial banks, public and private in the Syrian coast, totaling (527) factor, were distributed (222) identification of the workers have been identified using the law of the sample statistical re-ones (204) questionnaire response rate (91.89%), and the questionnaires were distributed between the (129) questionnaire for public banks, and (75) the identification of the private banks. And using appropriate statistical methods was reached the following results: There is a direct correlation and acceptable significant correlation between the use of a combination of banking services in the commercial banks and their ability to compete in the banking market. The existence of a positive relationship and a weak significant differences between the use of each of (the pricing of banking services, the promotion of banking services, distribution services, banking) in commercial banks and their ability to compete in the banking market.The lack of significant differences between public and private banks in the use of the elements of the marketing mix banking (banking services, pricing, promotion, distribution) to enhance their competitiveness in the banking market.
سجل دخول لتتمكن من متابعة معايير البحث التي قمت باختيارها