ترغب بنشر مسار تعليمي؟ اضغط هنا

هدفت الدراسة إلى بيان مدى تأثير تتبع مؤشرات أداء التسويقي في تحقيق أداء تنافسي كلي، و قد قامت الباحثة بتطبيق الدراسة على مجموعة من شركات التأمين العاملة في سورية حيث قامت بتوزيع /110/ استمارات على العاملين بها؛ و قد خلصت الدراسة إلى مجموعة من النتائج كان أهمها أنه يوجد تأثير معنوي للأداء التسويقي على الأداء التنافسي في الشركات محل الدراسة؛ كما وجدت الباحثة أنه توجد اختلافات جوهرية بين أفراد عينة الدراسة فيما يتعلق بالأداء التسويقي و الأداء التنافسي بالنسبة للخبرة المهنية.
تهدف هذه الدراسة إلى بيان قدرة الشركات السورية على تحسين أدائها التسويقي من خلال تبني مفهوم المحاسبة الخضراء و أثر ذلك على الحصة السوقية, فركزت الدراسة على المعرفة البيئية بمقومات و معوقات تطبيق المحاسبة الخضراء و مدى تأثيرها على الأداء التسويقي للشر كة. و تم ذلك باستخدام المنهج الوصفي من خلال تصميم استبانه و توزيعها على العاملين في شركة بانياس لتكرير النفط, كما تم تحليل البيانات باستخدام البرنامج الإحصائي SPSS , و توصل البحث إلى أن المعرفة البيئية لدى العاملين ليست بالمستوى المطلوب, و هذا ما يعيق تطبيق المحاسبة الخضراء بمفهومها الأكاديمي بشكل أساس, بالإضافة إلى وجود الكثير من المعوقات التي حدت من النجاح في تطبيق المحاسبة الخضراء و بدوره انعكس سلباً على الأداء التسويقي للشركة.
حقق القطاع المصرفي السوري خلال سنوات الأزمة السورية أرباح اًيعود القسم الأكبر منها إلى التغير المستمر لسعر الليرة السورية مقابل العملات الأجنبية. و لأن عملية تحديد النمو تتطلب مراقبة تطور العديد من العناصر الأساسية في عمل المصرف,عندها يمكن القول بأنه منذ بداية الأزمة و حتى الآن, و استناداً إلى التقارير السنوية للمصارف السورية, لم يحقق القطاع المصرفي أي نمو حقيقي. و يعد ذلك طبيعياً مع مرور البلاد بأقسى الأوقات و الظروف, مما جعل العجلة الاقتصادية تنحدر بشكل ملحوظ. يهدف البحث إلى دراسة تطور الابتكار في الخدمة المصرفية و تأثير ذلك على الأداء التسويقي. و لتحقيق ذلك استخدمت الباحثة نموذج الأبعاد الستة لابتكار الخدمات لتقييم الأداء التسويقي و تمت صياغة ثلاثة فرضيات رئيسة, تم اختبارها بواسطة الرزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية Statistical Package for Social Sciences,SPSS V(23, لتتوصل الباحثة إلى عدة نتائج أهمّها: يتفوق بنك بيمو على المصرف التجاري السوري في درجة تبنيه للابتكار كاستراتيجية خلال فترة الأزمة, و لا توجد علاقة معنوية بين الابتكار في الخدمات و الأداء التسويقي. و اقترحت الباحثة دراسة الفرص التي أفرزتها الأزمة من خلال تحليل البيئة الداخلية و الخارجية للمصارف, و الاعتماد على أنشطة الابتكار كاستراتيجية للاستثمار الأمثل و النمو طويل الأجل.
The Syrian banking sector has achieved profits during the Syrian crisis, the bulk of it is due to the revaluation of foreign currencies into SYP using the new exchange rates. The process of identifying growth requires monitor the development of many of the basic elements of the Bank's work, So we can say that Since the beginning of the crisis so far, based on the annual reports of Syrian banks, the banking sector did not achieve any real growth.That is normal causeThe country is going through one of its most difficult times, making the economic wheel descend significantly. The research aims to study the development of innovations in banking service and their impact on marketing performance.To achieve this, the researcher used the model of six dimensions of innovation services to assess marketing performance, and has been formulated three main hypotheses were tested by Statistical Package for Social Sciences SPSS V (23) to reach the researcher to several conclusions, including: Bank Bemo outperform the Commercial Bank of Syria in the degree of innovation strategy adopted during the crisis, and there is no significant relationship between innovationin services and marketing performance.so,the researcher has proposed to study the opportunities which are created by the crisis through analyzing the internal and external environment of banks, relying on innovation activities as a strategy for optimization investment and long-term growth.
This study aimed to identify the relationship between job satisfaction and marketing performance in the Syrian Railways Establishment in Lattakia. By identifying the impact of each the functional upgrade, working hours (work program), work content, a nd work environment. The researcher relied on the Deductive Approach as a general method. He follows a survey methodology, and he gave a questionnaire to 290 people of the staff of the institution, He also made a field study to show this relationship, The main result of the study was that there an existence of an acceptable positive correlation between job satisfaction and marketing performance through upgrade, work program, content and work environment, And we provided a summary of the main result that have found out is that the most important role of job satisfaction in improving marketing performance, With the presentation of some of the proposals and recommendations The need for the institution to increase its interest in the satisfaction of the functional factor, through achieving in obtaining promotion and providing material and moral incentives through programs of work and providing independence in work, because it will increase the efficiency and effectiveness in the performance of the institution and achieve profitability, and improve the volume of sales, and enhance the loyalty of its employees.
mircosoft-partner

هل ترغب بارسال اشعارات عن اخر التحديثات في شمرا-اكاديميا