درجة ممارسة الموجهين التربويين لأدوارهم في ضوء كفاياتهم المهنية من وجهة نظر معلّمي الحلقة الأولى_دراسة ميدانية في مدينة حمص_

The Degree of Practice of the Educational Supervisors to their Roles according to their Professional Competencies from the Point of View of Key Stage One Teachers. _ Field Study in the City of Homs-

أعلن في شمرا
115   0   9   0 ( 0 )
 تاريخ النشر 2017
 تمت اﻹضافة من قبل شمرا

هدف هذا البحث إلى تعرّف درجة ممارسة الموجهين التربويّين لأدوارهم في ضوء كفاياتهم المهنيّة من وجهة نظر معلمي الحلقة الأولى من التعليم الأساسي. و لتحقيق هدف البحث تمّ استخدام المنهج الوصفي, و تمّ سحب عيّنة بالطريقة العشوائيّة العنقوديّة من معلمي الحلقة الأولى من التعليم الأساسي في مدينة حمص, و قد بلغ عدد أفراد العيّنة ( 255 ) معلمّاً, و قامت الباحثة بإعداد استبانة مكوّنة من ( 37 ) فقرة موزعة على ثلاثة مجالات و تطبيقها على أفراد العيّنة.

المراجع المستخدمة
Abu Shahin, Dalal (2008): Qualifications for the educational supervisor according to the overall quality standards - a field study of the views of the educational supervisors and teachers in the basic education (key stage one) in Damascus, master thesis (unpublished), faculty of education, Damascus
Abu Shahin, Dalal (2010): The educational supervisor's role in the professional growth of the teachers of key stage one in basic education "A field study of the views of teachers in Quneitra", Journal of Damascus University, vol. (27), 279- 326
Abu Huwaidi, Fayek (2000): The degree of practicing supervisors for their supervisory competencies from the point of view of UNRWA teachers in the West Bank, master thesis (unpublished), College of graduate studies, Al Najah national university, Palestine
قيم البحث
أعلن في شمرا
التعليقات
جاري جلب التعليقات جاري جلب التعليقات